რა არის ახალგაზრდა მკვლევართა კლუბი ?
„ ახალგაზრდა მკვლევართა კლუბი “ პირველ რიგში არის სამყაროს შეცნობა ცდების გზით. კლუბი შეილება შეიქმნას ყველგან სადაც არიან ბავშვები და ახალგაზრდები რომლებსაც სურთ სამყაროს აღმოჩენა ცდების გზით და აგრეთვე სადაც არის მოზრდილი პიროვნება რომელიც მზადაა რომ მათი გამყოლის ფუნქცია იკისროს.
ახალგაზრდა მკვლევართა კლუბის მისია:
ახალგაზრდა მკვლევართა კლუბის მისიას წარმოადგენს კლუბის წევრების სხვადასხვა უნარების განვითარება პირადი და კოლექტიური მეცნიერული გამოცდილების საფუძველზე.
მიზნები :
- კლუბის წევრებში სწავლის უნარის, თვითმოტივაციის, დამახსოვრებისა და ახალი ცოდნის ძველზე დაშენების უნარების გამომუშავება.
- კლუბის წევრების STEAM-უნარების განვითარება, პასუხების პოვნა სამეცნიერო სემინარების გზით, ზუსტი მეცნიერებების, საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების, ჰუმანიტარული მეცნიერებების, პროექტირებისა და კონსტრუირების სფეროებში.
- კლუბის წევრების სოციალური უნარების განვითარება – გუნდურად გუნდურად, ცოდნის, უნარებისა და გამოცდილების გაზიარება.
- კლუბის წევრების მყარი კოლექტივის ჩამოყალიბება – ბავშვების,ახალგაზრდების, მეურვეებისა და პარტნიორების.
- კლუბის წევრებისათვის შესაძლებლობების შექმნა რომ ისინი პირადად შეხვდნენ მეცნიერებსა და მეცნიერების პოპულარიზატორებს.
ამკ – ს გენეზისი :
ამკ-ს პროგრამა „ახალგაზრდა მკვლევართა კლუბების პროექტიდან“ მომდინარეობს რომელიც 2002-2005 წლებში „ კლოძკოს განათლების კავშირის“ მიერ ხორციელდებოდა იანუშ ლასკას იდეის საფუძველზე. 2009 წლის შემდეგ პროგრამა კოორდინირდება „კოპერნიკის სამეცნიერო ცენტრის“ მიერ. პროგრამა თანადაფინანსებულია ,,პოლონურ-ამერიკული თავისუფლების ფონდის ‘’ მიერ.
შეხვედრების აუცილებელი ელემენტები:
კლუბის წევრების ინტერესებზე მორგებული თემატიკისა და გარემოს შერჩევა. კლუბური მუშაობისას ყველა თანასწორია და ეძლევა შესაძლებლობა წვლილი შეიტანოს კვლევაში, დასხვას შეკითხვები და თავად მოიძიოს მასზე პასუხები. მეცადინეობებში მონაწილეობა შეიძლება მიიღონ სხვადასხვა ინტერესების მქონე მოსწავლეებმა.
ცდაზე დაფუძნებული მოქმედებები.
კლუბის წევრები პირადად და აგრეთვე ჯგუფთან თანამშრომლობაში – ატარებენ ექსპერიმენტებს, აკვირდებიან მათ და დასკვნები გამოაქვთ. ეს მათ მოტივაციას აძლიერებს, ემოციებს ათავისუფლებს (ცნობისმოყვარეობა, სიხარული, კმაყოფილება და გაკვირვება) რაც საბოლოო ჯამში ასტიმულირებს სწავლის პროცესს.
კონცენტრირება პასუხების ძებნაზე ნაცვლად მზა გადაწყვეტილების მიწოდებისა:
კლუბის წევრები, როგორც ბავშვები და ახალგაზრდები, მათი მეურვეები – სვამენ საკვლევ კითხვებს და დაჟინებით ეძებენ ერთობლივ პასუხებს მათზე. პასუხის მოძებნა იძლევა კმაყოფილებისა და წარმატების შეგრძნებას, ეხმარება ადამიანებს რომ გაიგონ და დაიმახსოვრონ პროცესები რომლებიც ხშირ შემთხვევაში ძალზე რთულია. კვლევითი პროცესი ადამიანებს ასტიმულირებს რომ განივითარონ დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი, შემოქმედებითი და კრიტიკული მიდგომა დასმული ამოცანების მიმართ და პრობლემების გადაწყვეტის უნარი.
როგორც სასკოლო, ასევე სიტყვიერ შეფასებებზე უარის თქმა.
ნებისმიერი ჩატარებული ცდა, თუნდაც ისეთი რომლის შედეგებიც მოსალოდნელს არ შეესაბამება – რაღაც ახლის შეცნობის შესაძლებლობაა. კლუბები მოტივაციის სხვა წყაროს იყენებენ და არა ესპერიმენტის წარმატებულობის ან ცოდნის სიღრმის საზომს